Preeras Sverigemätning bli allt intressantare

I torsdags var det dags för presentationen av Preeras andra Sverigemätning. Det jag bär med mig är att kundfokus lyser med sin frånvaro i dagens företagskulturer. De har gjort en CTT-mätning på 2000 företag runt om i Sverige och hävdar att resultatet är statistiskt säkerställt. Ärlighet, humor och glädje hamnade överst medan Kundfokus hamnar först på 54 plats i de värderingar som anses önskade på arbetsplatsen. Det kan vi jämföra med UK, USA, Kanada och Australien där kundorientering ligger på första plats. Något tips om vad det kan bero på? Börjar vi bli "fat and happy" här uppe i kalla norden?
Hela studien hittar du på Sverigestudien.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0